Back to top

Èxit de participació en la segona edició de la campanya «Estimo el meu mercat»

Èxit de participació en la segona edició de la campanya «Estimo el meu mercat»

Des dels mercats de la demarcació de Girona es fa una lectura molt positiva del nombre de participants i de la seva implicació en les activitats proposades

Més de 2.500 persones han participat en aquesta campanya, que ha tingut lloc als mercats municipals de Girona, Lloret, Olot, Palafrugell, Palamós, Portbou, Roses, Salt i Sant Feliu de Guíxols, mercats que formen la Xarxa de Mercats Sedentaris de Girona.

Durant tres setmanes els mercats sedentaris han anat en bicicleta, han collit herbes remeieres, han adaptat la figura del personal shopper per anar a comprar i cuinar al mercats, han omplert de música aquests espais i s’han implicat amb curses populars, entre moltes altres activitats. Ha estat, sens dubte, un mes ple d’activitat relacionada amb la salut, l’esport i la nutrició. Així s’ha demostrat el dinamisme dels mercats i la seva capacitat per engrescar i vetllar per la nostra salut. De nou es constata que els mercats tenen ànima i són el cor dels nostres pobles i ciutats.

Tots els mercats han participat en la campanya i vuit dels nou han preparat propostes per sorprendre i a la vegada divertir tota la família.

El mercat del Lleó de Girona va adaptar la sessió de zumba, plantejada inicialment, per un tast de productes per a després de l’exercici físic, amb els consells de la Dra. Anna Costa, dietista-nutricionista.

El mercat de Lloret va vendre davantals per ajudar a la investigació contra el càncer i va oferir un tast de productes del mercat.

El mercat d’Olot va dinamitzar les compres amb música folk i un assistent personal de compres va assessorar els clients.

El mercat de Palafrugell va organitzar la xerrada «Transforma la teva alimentació en un estil de vida saludable» i va col·laborar en la Marxa de la Garoina.

El mercat de Palamós va oferir un show cooking de nutrició i salut.

Roses va donar a conèixer els productes de temporada ensenyant a comprar i a cuinar productes frescos.

El mercat de Salt va convidar a esmorzar i a anar en bicicleta fins a les hortes de Salt i va organitzar dues xerrades: una sobre «Els hàbits esportius per a la millora de la salut», i l’altra sobre «Les herbes remeieres del nostre entorn».

El mercat de Sant Feliu de Guíxols va participar en el XXX Triatló de Sant Feliu i va organitzar una degustació i venda de productes del mercat cobert municipal al passeig del Mar amb el lema «Amb la nutrició i la proximitat».

Per a més informació, consulteu el web de la campanya,

estimoelmeumercat.ddgi.cat,o adreceu-vos als mercats següents:

Mercat del Lleó de Girona

www.mercatlleo.cat

info@mercatlleo.cat

Mercat de Lloret

Tel. 972 361 912

www.lloret.cat

Mercat d’Olot

Tel. 972 260 152 / Ext. 3

www.mercatdolot.cat

Mercat de Palafrugell

Tel. 972 611 820

ipep@palafrugell.cat

Mercat de Palamós

Tel. 630 379 461

mercatmunicipalpalamos@gmail.com

Mercat de Roses

Promoció Econòmica

Tel. 972 152 521

promocioeconomica@roses.cat

Mercat de Salt

Tel. 972 233 826

mercatdesalt@gmail.com

Mercat de Sant Feliu de Guíxols

Tel. 972 327 033

promocioeconomica@guixols.cat

promocioeconomica.guixols.cat/serveis-de-comerc-i-mercats

Un any més d’una campanya que s’organitza arreu del món

Aquesta sisena edició de la campanya internacional «Love your local market» (‘estima el teu mercat’) ha reunit més de dinou països d’arreu del món i ha arribat a més de quatre mil mercats.

Enguany els mercats de la ciutat de Belgrad van ser els encarregats d’obrir aquest esdeveniment anual, durant la Nit dels Mercats de Belgrad. L’acte va consistir en un festival a l’aire lliure amb música en viu i focs artificials al mercat central de Skadarlija.

La campanya «Love your local market» va néixer a Anglaterra i la coordina la unió mundial de mercats majoristes World Union of Wholesale Markets (WUWM) des de l’any 2014. La Diputació de Girona i els mercats que formen la Xarxa de Mercats Sedentaris de Girona (XMSG) s’hi van incorporar el passat 2018 mitjançant l’Institut de Mercats de Barcelona, Mercabarna i la Diputació de Barcelona, que coordinen la campanya a Catalunya, de la qual enguany hem celebrat la segona edició a les terres gironines.

Es tracta del major esdeveniment de mercats mai vist. L’any 2018 més de quatre mil mercats de dinou països diferents (Portugal, el Brasil, el Regne Unit, França, Alemanya, Holanda, Polònia, Itàlia, Irlanda, Bèlgica, Grècia, Dinamarca, Suècia, Hongria, Sèrbia, Hong Kong, els Estats Units, l’Índia i Espanya) van participar en la campanya i enguany s’esperava superar aquest nombre. La trobada, doncs, ha acollit uns quants milions de visitants.

Aquesta festa convivial i popular pretén focalitzar l’interès en els mercats a través de múltiples activitats. Gràcies a aquest esdeveniment es visualitzen a escala internacional el dinamisme i la modernitat dels mercats com a espais preparats per als reptes de la nova ciutadania.

La campanya té el propòsit de fer que els consumidors parlin de manera activa del seu mercat local i que se’l facin seu com un espai on, a banda d’adquirir productes, aprenen a valorar-los i a utilitzar-los i se senten acompanyats i assessorats.

Els objectius de la campanya internacional són els següents:

1.    Posar en relleu el paper dels mercats, que dinamitzen i revitalitzen els centres urbans on estan ubicats i que fan fàcil l’adquisició de productes frescos i de confiança, sense necessitat de grans desplaçaments.

2.    Incloure el major nombre d’actors possible per poder dissenyar accions impactants que involucrin el màxim nombre de ciutadans.

3.    Mostrar internacionalment els trets que enriqueixen els mercats i els valors que tenen en comú.

Aquests són els llocs web d’alguns dels participants en la campanya:

El Regne Unit:    www.loveyourlocalmarket.co

França:              www.jaimemonmarche.com

Alemanya:         www.erlebedeinenmarkt.org

Grècia:               www.loveyourlocalmarket.gr

Bèlgica:              www.lylm.be

Galícia:              www.quereoteumercado.gal

Barcelona:         www.estimaelteumercat.cat

Espanya:           www.megustamimercado.es

Irlanda:              www.loveyourlocalmarket.ie

#LYLM2019