Back to top

Autodiagnosi TIC per al comerç

Autodiagnosi TIC per al comerç

 

És una eina d’autoavaluació per a les empreses del comerç i de serveis dins el Programa de Transformació Digital del Comerç, impulsat per la Generalitat mitjançant la Direcció General de Comerç.

Aquest programa posa a l’abast del sector diferents itineraris de millora i de treball que permeten donar el salt digital i pren com a punt de partida l’eina d’autodiagnosi que defineix tres estadis de digitalització.

L’estadi bàsic és aquell en què es troben les empreses de comerç i de serveis que no tenen web, ni presència activa a les xarxes socials, ni botiga en línia i tenen mancances en l’adaptació de la digitalització dels seus establiments.

L’estadi intermedi correspon a les empreses que s’han iniciat tant en la digitalització, com en l’ús d’Internet i de la xarxa, però les accions que duen a terme són limitades i existeixen espai de millora en les que poden treballar i optimitzar.

L’estadi avançat aglutina aquelles empreses de comerç i de serveis que estan al dia de les tendències digitals amb una web i unes xarxes socials actualitzades, que treballen correctament el comerç electrònic i tenen digitalitzats els processos de gestió de l’establiment.

A partir de les respostes a diferents preguntes entorn a àmbits com la presència a Internet, les xarxes socials, el comerç electrònic, el màrqueting digital i la digitalització de l’establiment, l’empresa o comerciant obté un informe personalitzat de manera automàtica, ràpida i senzilla.

Un cop definits els estadis de maduresa digital de cada empresa, la Direcció General de Comerç dissenya un itinerari de millora i de treball, amb l’objectiu de facilitar eines i recursos perquè les empreses de comerç puguin donar el salt cap a la transformació digital.

Podeu utilitzar l’eina d’autodiagnosi aquí:

http://autodiagnosi.ccam.cat/

Aquesta acció està subvencionada pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya en el marc dels programes de suport al desenvolupament local.