13 gen. Situació i perspectives econòmiques Catalunya i Girona. 2015-2016
L’estudi Situació i perspectives econòmiques: Catalunya i Girona, elaborat per BBVA Research amb la col•laboració de la Cambra de Comerç de Girona i basat en l’enquesta feta als directius d’aquesta entitat bancària, calcula que a la demarcació de Girona es poden crear gairebé 20.000 llocs de treball en el bienni 2015-2016, dels 200.000 que es poden crear a Catalunya a conseqüència de l’acceleració de l’economia catalana. Aquesta acceleració és propiciada tant per la demanda interna, generada sobretot per l’augment del consum privat –sobretot en el comerç i el turisme–, com per les exportacions.
Segons el mateix informe, que analitza el primer semestre de l’any, a la demarcació de Girona s’ha detectat “una clara millora”, segons va destacar l’economista responsable de BBVA Research, Pep Ruiz. “Tot i que fa mig any dèiem que Girona anava amb una mica de retard, ara ja podem dir que el territori ha agafat el mateix ritme”, va dir, i hi va afegir: “Tot i que això no vol dir que s’hagi acabat la crisi.” Concretament, i pel que fa a les exportacions, el president de la Cambra de Comerç, Domènec Espadalé, va assenyalar que en aquest primer semestre de l’any ha augmentat un 8% el nombre de certificats de comerç internacional que la Cambra expedeix a les empreses que volen vendre a tercers països. Dels 6.909 del 2014 s’ha passat a 7.455. “Això demostra, doncs, que les empreses del territori cada cop s’esforcen més per buscar mercats nous”, va subratllar. Pel que fa a la demanda interna, aquesta també s’ha accelerat a la demarcació i es constata que els serveis comercials i turístics són també, com és tradicional, la base de la millora de l’afiliació a la Seguretat Social a la demarcació.
Turisme estranger
També la indústria –destaca l’estudi– es manté en positiu i sembla que recupera, i només en l’àmbit turístic hi ha pendent la captació de més turisme procedent de l’estranger, ja que la recuperació del turisme estatal, especialment el català, ja és una realitat. “En el segon trimestre, la Costa Brava ha fet un salt important. Si som capaços de mantenir això, entraríem en una línia molt positiva”, hi va afegir Ruiz. Espadalé va remarcar les accions promocionals que es duen a terme a fora.
Podeu descarregar-vos l’estudi aquí