Back to top
 

Municipi

Digitalització del comerç

Més informació

Qui organitza l’esdeveniment?

El Consell Comarcal de la Selva ofereix els serveis de creació i dinamització d’empreses, amb l’objectiu de millorar la competitivitat de les persones emprenedores i el teixit empresarial de la comarca.

El servei es presta en col·laboració amb diversos ajuntaments de la comarca, mitjançant la Xarxa Emprèn Empresa la Selva, de manera que els ciutadans d’aquests municipis poden gaudir d’aquests serveis ben a prop de casa.

Aquest projecte ha estat possible gràcies a la implicació dels tècnics de cada ajuntament, a les associacions de comerciants i a diferents entitats locals que han col·laborat en la difusió de les jornades.

Com funciona?

Compagina la formació a cada municipi amb l’assessorament individualitzat a cada establiment. Es faciliten les eines necessàries als petits comerciants per tal que incorporin la digitalització en la gestió dels seus establiments, com a element clau en la consolidació de les seves activitats.

Així mateix, s’ha editat un directori d’empreses participants que han rebut les més de 150 empreses participants.
Es treballa amb la Cooperativa Divertus.

Valor afegit

Un cop finalitzats els tallers formatius, es va oferir una visita personalitzada de dues hores als comerciants participants per tal que aquests poguessin implantar les eines digitals en funció de cada necessitat, possibilitat o expectativa. En aquesta tutoria se’ls va ajudar a instal·lar les aplicacions i a fer-les servir, per millorar la implantació immediata i evitar possibles problemes que acostumen a sorgir a posteriori.

Objectiu

  • Facilitar l’accés del petit comerç a l’administració electrònica (certificat digital, factura electrònica, signatura digital, etc.)
  • Incorporar el màrqueting digital al dia a dia del petit comerç (xarxes socials, màrqueting electrònic, etc.)
  • Potenciar les vendes a través de canals de venda online accessibles al petit comerç.

Conclusions/Valoracions

Màrqueting digital

Atès que la majoria de negocis, tot i estar presents a Facebook o Instagram, no han posat en pràctica les possibilitats que els ofereixen les xarxes socials, les sessions, en lloc de proporcionar una visió estratègica de creació de continguts, han tingut una vessant més tècnica: donar a conèixer i augmentar la visibilitat dels comerços, interactuar amb els usuaris, o actualitzar les entrades a les xarxes en un únic espai d’administració.

 

Administració electrònica

Per a poder optimitzar les visites, hauria estat una bona opció disposar d’informació de la utilització efectiva que tenien les empreses de les xarxes socials o el comerç electrònic.

S’ha detectat personal administratiu amb un baix nivell de formació en noves tecnologies, que la majoria d’empreses encara fan factures en paper o o fent servir el Word, que el programari que utilitzen no està actualitzat i que la nova Llei de protecció de dades genera molts dubtes i desconeixement

Digitalització del comerç 1
Digitalització del comerç 2
Digitalització del comerç 3