Producte
Celrà (La Selva)
18, 19 i 20 d’octubre de 2018
Sorgeix de la voluntat de consensuar un producte identitari o sabor de referència, diferenciat i singular de Celrà. Aquest producte l’acorda la població local, i d’aquesta manera es fomenta el sentiment de pertinença al territori i l’autoestima local.
L’Àrea de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Celrà impulsa aquest projecte, que desenvolupa conjuntament amb l’Associació de Comerciants de Celrà.
L’any 2018 va tenir lloc la tercera edició d’aquest esdeveniment.
Es decideix focalitzar l’atenció en la zona més deprimida del Barri Vell, la plaça de l’Església, per tal de captar més públic, i s’organitza un espectacle per amenitzar la jornada.
El recorregut de degustació de tapes és una oportunitat per descobrir el producte local en els establiments del sector agroalimentari (bars, restaurants i botigues d’alimentació) al Barri Vell de Celrà, i per participar-hi i guanyar premis votant per la millor tapa.
La transversalitat de la iniciativa, que implica el teixit comercial (establiments alimentaris i d’altres) i la ciutadania en general.
El sentiment que genera, vinculat a la participació i la tria d’un producte singular i identificatiu del territori.
La dinamització de la zona del Barri Vell.
Dinamitzar el comerç local i acostar el públic a la resta d’establiments a través de l’experiència gastronòmica.
Potenciar el coneixement i el tast de productes de proximitat identitaris del territori. Conscienciar sobre el valor del producte local.
Donar protagonisme al Barri Vell per tal de reactivar les activitats econòmiques i socials de la zona.
Afavorir el sentiment de pertinença amb la participació ciutadana en la tria de la millor tapa.
Hi ha la intenció d’ampliar l’actuació al conjunt de municipis del projecte Ter-Gavarres
El repte que es presenta és de quina manera es potencia el paper dels establiments no alimentaris. I com fer que la iniciativa, que ara té molt d’èxit, perduri en el temps.